Online copywriter: vergroot je conversie

15 jul 2014 Online copywriter: vergroot je conversie

Verkoop vergroten? Een grotere groep bereiken of meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief. Kortom, je wilt je conversie optimaliseren. Kunnen bezoekers op jouw website vinden wat ze nodig hebben?

Online copywriter: verleider op het web

Wat doet een online copywriter precies? Copywriting is het schrijven van wervende teksten, zoals bijvoorbeeld reclame-uitingen. Een online copywriter focust zich dus op teksten die lezers via het web lezers moeten verleiden. Verleidelijke teksten, inclusief kennis van SEO voor Google. Het doel is om de conversie van jouw website te verhogen. Met treffende taglines, pakkende koppen en effectieve ‘calls to action’ worden lezers aangespoord de door jou gewenste actie te ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • online producten kopen
  • een account aanmaken
  • inschrijven voor een nieuwsbrief
  • zoeken naar informatie via een zoekveld
  • een profiel zo volledig mogelijk invullen

 

Ook weet ik precies hoe vlijmscherpe UX copy kan bijdragen aan de gebruikersvriendelijkheid van webpagina’s

 

Copy voor mobile, apps en social media

Een online copywriter is gespecialiseerd in korte teksten voor web, mobiel, apps, app-stores en social media. Ook weet ik precies hoe vlijmscherpe UX copy kan bijdragen aan de gebruikersvriendelijkheid van webpagina’s.

Wat is UX copy?

Heb je een visie op de klantervaring? UX maakt een vertaalslag naar een digitale merkervaring. En richt zich op het creëren van een structuur die een positieve gebruikerservaring bevordert. UX Content helpt bij het oplossen van problemen vanuit ervaringen van klanten of het voorkomen van gedoe. Een UX copywriter schrijft op een manier dat gebruikers een zo duidelijk mogelijk beeld krijgen over welke beslissingen ze kunnen maken bij de aankoop van een product of in het gebruik van een website. Goede UX copywriting zorgt ervoor dat bij dat de gebruiker bij de belangrijkste interacties aan de hand genomen wordt.

Wat is user interface copy?

Een online copywriter schrijft onder andere user interface (UI) copy. UI copy is een onderdeel van UX copy gaat over de schroeven en de moertjes om de visie op de klantbelevenis te realiseren. UI richt zich op de look en feel. De user interface of gebruikersomgeving is de koppeling tussen de gebruiker en een computer en maakt interactie tussen mens en machine mogelijk. Interface copy bestaat uit de kleine stukjes tekst die je kunt vinden in de gebruikersinterfaces van websites, apps of softwareproducten.

Ongeacht de specifieke kenmerken van een doelgroep of de toon die de brand van je bedrijf onderschrijft, is het belangrijk dat interface-teksten duidelijk, beknopt, verleidelijk en elegant zijn. Denk bij interface copy aan teksten voor:

  • Labels
  • Tabs
  • Korte beschrijvingen
  • Formulieren
  • Koppen <H1>
  • Tussenkopjes <h2, h3, h4>
  • Veldnamen
  • Lightboxes
  • Namen van stappen
  • Drop downs
  • Mouse overs
  • Bedankpagina’s
  • Bevestigingsmails

 

 Maar ook:
  • Introteksten
  • Teksten op knoppen
  • Button-bijschriften
  • Helpteksten
  • Terms en Conditions en andere voorwaarden
  • Foutmeldingen
  • Weigeringsteksten

 

Wat kan ik voor je betekenen?

Als jij het doel van jouw website in kaart hebt, kun je jouw doelgroep beter bereiken. Als ervaren online en creative copywriter kan ik je daarbij helpen. Ik kruip in de huid van jouw klanten om zo de boodschap van je product of dienstverlening optimaal over te brengen.

Op zoek naar een online copywriter, conversie copywriter of een UX copywriter die de teksten op jouw website of app kan verbeteren?

 

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.