SEO-copywriter: vergroot je vindbaarheid

Hummingbird Websap SEO copywriting

13 jul 2015 SEO-copywriter: vergroot je vindbaarheid

Verbeter de ranking van jouw site in de organische (niet-gesponsorde) zoekresultaten van Google. 

Vergroot de traffic naar je site. Een online copywriter met verstand van SEO kan je daarbij helpen. Wordt jouw website feilloos gevonden op het web?

Google 'beloont' je website als hij werkelijk interessante content bevat

 

Beter gevonden worden met Search Engine Optimization

Een online copywriter of SEO-copywriter houdt rekening met de vereisten voor vindbaarheid Google. Schrijven met het doel ‘Search Engine Optimization’ houdt tegenwoordig meer in dan dat de belangrijkste keywords op de goede plek verschijnen. De dagen dat keyword ‘stuffing’ succesvol was, zijn voorbij.

SEO-copywriting: Panda, Penguin, Hummingbird en Pigeon

Van tijd tot tijd past Google zijn algoritmes aan heeft met updates. Na Penguin en Hummingbird, ligt de nadruk op het semantische web. Dat betekent dat de zoekmachine steeds beter in staat is de bedoeling van de gebruiker (de user intent) te begrijpen. Ook ‘snapt’ hij de context van de woorden die de gebruiker invoert beter. De inhoud is nu echt het belangrijkst geworden. Google ‘beloont’ je website als hij werkelijk interessante content bevat.

SEO is zoveel meer

Kan ik als online copywriter of webredacteur helpen het verschil te maken en de zoekresultaten of de user experience beïnvloeden? Ja, maar tegenwoordig is SEO meer dan alleen het gebruik van het juiste aantal keywords, op de juiste plek.

Een webredacteur met inzicht in doelgroep en zoekvraag, kan de teksten zo schrijven dat uw bezoekers zich in uw boodschap herkennen en vinden wat ze zoeken

 

4 voorwaarden om de vindbaarheid in Google te verbeteren:

 

1. Analyseer het zoekgedrag op uw website

Scoren in Google is lastig zonder inzicht in het online gedrag (Google Analytics) van de bezoekers van uw website. Wordt jouw website steeds bezocht door mensen die niet de doelgroep zijn en meteen wegklikken? Het is daarom zinvol de belangrijkste zoekopdrachten (keywords-strings) van je website te kennen. Let wel, dit is geen statisch gegeven. Het zoekgedrag op internet en ook je eigen bedrijf zijn steeds aan veranderingen onderhevig.

2. Bepaal welk type mensen uw doelgroep vormen

Wie zijn de mensen die je wil bereiken? Breng in kaart voor wie je doet wat je doet: wie zijn ze, wat willen ze?

3. Krijg inzicht in hun zoekvraag

Een webredacteur met inzicht in doelgroep en zoekvraag, kan de teksten zo schrijven dat je bezoekers zich in jouw boodschap herkennen en vinden wat ze zoeken. Is dit niet het geval dan klikken ze in enkele seconden onverbiddelijk weg. Als je de doelgroep en haar wensen afgebakend hebt, dan kan een webredacteur daarop toon, stijl en woordkeuzes goed afstemmen. Ook dat is ‘optimaliseren’.

4. Plaats super interessante content

Informatief, relevant, interessant of prikkelend; zorg voor content die er toe doet. Van prettig leesbare, duidelijke teksten tot interessante foto’s en video’s.

Een capabele SEO-copywriter heeft kennis van de laatste stand van zaken van Google’s strategie.

 

Mountain View

95% van de Nederlanders maakt op internet gebruik van Google als zoekmachine. Vandaar dat een SEO-copywriter alles moet weten over wat er in Mountain View, Californië, bekokstoofd wordt. Een SEO-copywriter kan zijn werk pas goed uitvoeren als hij op de hoogte is van wat er verandert aan de algoritmen van Google.

Wat mag je van een goede SEO-copywriter verwachten?

Een SEO-copywriter:

> is natuurlijk een uitstekend tekstschrijver die weet waarover hij (zij) schrijft.

– Originele, begrijpelijke, relevante, interessante teksten, die goede content opleveren.

> heeft kennis van de laatste stand van zaken van Google’s strategie.

– Als Google zijn aanpassingen doet aan de algoritmes dan kunnen er met betrekking tot SEO belangrijke wijzigingen optreden. Regelmatige bijscholing is vereist!

SEO-copywriter Amsterdam

Op zoek naar een freelance SEO-copywriter die jouw website kan optimaliseren?

Laatste update: 29 juli 2020

Photo by Philip Brown on Unsplash

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.