Blog

Websap: het ruime sop van het www

Surf en duik mee in de golven van het worldwide web. Ik schrijf hier over mijn werkzaamheden als freelance tekstschrijver, journalist, online copywriter, contentspecialist, vertaler en bovenal zzp’er.

 

Geen direct marketing of snelle verkooptrucs. Consumenten hebben steeds meer behoefte aan informatie voor zij een aankoop doen. Met contentmarketing focus je op het creëren en verspreiden van waardevolle content. Met geduld en beleid. En een aansprekend verhaal. Hiermee richt je je op een duurzame band met je klanten. Met authentieke content die het brandverhaal vertelt van jouw bedrijf. Zonder aan te dringen om iets te kopen.

Op een goed moment kies je als zzp'er een naam voor je bedrijvigheid. Je checkt of de URL nog beschikbaar is (niet zo eenvoudig tegenwoordig) en of je geen inbreuk maakt op een of ander intellectuele eigendomsrecht van een andere partij. Het is zelfs zo dat de keuze voor mijn handelsnaam gestuurd werd door de niet-beschikbaarheid van zekere domeinnamen. Enfin, na een lange zoektocht ben je eruit... en we noemen hem: Websap!

Web relations: een online experiment

Dit is het relaas van een gedupeerde zzp'er. Hoe lang zou het duren voordat iemand bij Vodafone me echt eens serieus neemt en zich inzet voor een oplossing? Misschien helpt het om te bloggen en dan hopen dat de blogpost viral gaat. Bij het klantenservice van Vodafone haalde ik steeds bakzeil. Ik ga nu de krachten van het worldwideweb inzetten en kijken wat er gebeurt...

Velen zijn er jaren druk mee geweest: het ontwikkelen van een website voor iedereen die geconfronteerd wordt met kanker. 12 juni 2013 was een mijlpaal. Die dag zag Kanker.nl het levenslicht. Kanker.nl is een online platform dat kennis en ervaringen over kanker bundelt. Een website...